ஜLiveღLoveღLaughஜ
ஜLiveღLoveღLaughஜ

خدايا آنگونه زنده ام بدار كه نشكند دلي و آنگونه بميران كه كسي به وجد نيايد از نبودنم


گزیده نیایش های دکتر علی شریعتی

سلام امروز براتون گزیده نیایش های دکتر شریعتی رو گذاشتم،حتما بخونید... قول میدم خوشتون بیاد........

http://www.setmapi.ir/images/products/hadi-doost_21121.jpg

خدایا : عقیدۀ مرا از دست عقده ام مصون بدار .

خدایا : به من قدرت تحمل عقیدۀ مخالف ارزانی کن .

خدایا : مرا همواره ، آگاه و هشیار دار ، تا پیش از شناختن درست و کامل کسی یا فکری مثبت یا منفی قضاوت نکنم .

خدایا : شهرت ، منی را که : می خواهم باشم ، قربانی منی که : می خواهند باشم ، نکند .

خدایا : مرا به ابتذال آرامش و خوشبختی مکشان ، اضطراب های بزرگ ، غم های ارجمند و حیرت های عظیم را به روحم عطا کن . لذت ها را به بندگان حقیرت بخش و درد های عزیز بر جانم ریز .

خدایا : اندیشه و احساس مرا در سطحی پائین میاور که زرنگی های حقیر و پستی های نکبت بار و پلید شبه آدم های اندک را متوجه شوم . چه دوست تر می دارم بزرگواری گول خور باشم تا ، همچون اینان ، کوچکواری گول زن .

خدایا : مرا از چهار زندان بزرگ انسان : طبیعت ، تاریخ ، جامعه  و خویشتن ، رها کن ، تا آن چنان که تو ، ای آفریدگار من ، مرا آفریده ای خود آفریدگار خود باشم ، نه که همچون حیوان خود را با محیط ، که محیط را با خود ، تطبیق دهم .

خدایا : آتش مقدس شک را آن چنان در من بیفروز تا همۀ یقین ها یی را که در من نقش کرده اند ، بسوزد ، و آن گاه ، از پس تودۀ این خاکستر ، لبخند مهراوه بر لب های صبح یقینی ، شسته از هر غبار ، طلوع کند .

خدایا : مرا از فقر ترجمه و زبونی تقلید نجات بخش تا قالب های ارثی را بشکنم ، تا در برابر قالب ریزی غرب ، بایستم و تا همچون این ها و آن ها دیگران حرف نزنند و من فقط دهنم را تکان دهم !

خدایا : این خردِ خورده بینِ حسابگرِ مصلحت پرست را که بر دو شاهبال هجرت از هست ، و معراج به باشدم ، بند های بی شمار می زند ، در زیر گام های این کاروان شعله های بیقرار شوق ، که در من شتابان می گذرد ، نابود کن !

خدایا : تو را همچون فرزند بزرگ حسین بن علی ، سپاس می گزارم که دشمنان مرا از میان احمق ها برگزینی ، که چند دشمن ابله ، نعمتی است که خداوند تنها به بندگان خاصش عطا می کند .

خدایا : مرا یاری ده تا جامعه ام را بر سه پایۀ کتاب ، ترازو ، و آهن استوار کنم ، و دلم را از سه سرچشمۀ حقیقت ، زیبایی و خیر سیراب سازم .

خدایا : این کلام مقدس را که به رسول الهام کرده ای ، هرگز از یاد من مبر که : من دشمن تو و عقاید تو هستم ، اما حاضرم جانم را برای آزادی تو و عقاید تو فدا کنم !

خدایا : جامعه ام را از بیماری تصوف و معنویت زدگی شفا بخش ، تا به زندگی و واقعیت بازگردد ، و مرا از ابتذال زندگی و بیماری واقعیت زدگی نجات بخش ، تا به آزادی عرفانی و کمال معنوی برسم .

خدایا : به روشنفکرانی که اقتصاد را اصل می دانند ، بیاموز که : اقتصاد هدف نیست . و به مذهبی ها که کمال را هدف می دانند ، بیاموز که : اقتصاد هم اصل است .

خدایا : در برابر هر آنچه انسان ماندن را به تباهی می کشاند ، مرا ، با نداشتن و نخواستن ، روئین تن کن .

خدایا :

به هر که دوست می داری بیاموز که عشق از زندگی کردن بهتر است

و به هر که دوست تر می داری، بچشان که دوست داشتن از عشق برتر است

خدایا :

به من توفیق تلاش، درشکست. صبر، در نومیدی. رفتن، بی همراه.

جهاد، بی سلاح. کار، بی پاداش. فداکاری، در سکوت.

دین، بی دنیا. مذهب، بی عوام. عظمت، بی نام.

خدمت، بی نان. ایمان، بی ریا. خوبی، بی نمود.

گستاخی بی خامی. مناعت، بی غرور. عشق، بی هوس.

تنهایی، در انبوه جمعیت. دوست داشتن، بی آن که دوست بداند.

روزی کن.

ای خداوند :

به علمای ما مسئولیت، و به عوام ما علم، و به مومنان ما روشنایی

و به روشنفکران ما ایمان، و به متعصبین ما فهم، و به فهمیدگان ما تعصب

وبه پیران ما آگاهی، وبه جوانان ما اصالت، وبه اساتید ما عقیده

و به دانشجویان ما نیز عقیده، و به خفتگان ما بیداری، و به بیداران ما اراده

و به مبلغان ما حقیقت، و به دینداران ما دین، و به نویسندگان ما تعهد

و به هنرمندان ما درد، وبه شاعران ما شعور، و به محققان ما هدف

و به نومیدان ما امید، و به ضعیفان ما نیرو، و به محافظه کاران ما گستاخی

و به نشستگان ما قیام، و به راکدان ما تکان، و به مردگان ما حیات

و به کوران ما نگاه، و به خاموشان ما فریاد، و به مسلمانان ما قرآن

و به شیعیان ما علی، و به فرقه های ما وحدت، و به حسودان ما شفا

و به خودبینان ما انصاف، و به فحاشان ما ادب، و به مجاهدان ما صبر

و به مردم ما خود آگاهی

و به همه ملت ما، همت تصمیم و استعداد فداکاری و شایستگی نجات و عزت ببخ

خدایا : به مذهبی ها بفهمان که : آدم از خاک است ، بگو که : یک پدیدۀ مادی نیز به همان اندازه خدا را معنی می کند که یک پدیدۀ غیبی ، در دنیا همان اندازه خدا وجود دارد که در آخرت . و مذهب ، اگر پیش از مرگ ، به کار نیاید ، پس از مرگ به هیچ کار نخواهد آمد .

خدایا : به من زیستنی عطا کن که در لحظۀ مرگ ، بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است ، حسرت نخورم ، و مردنی عطا کن که ، بر بیهودگیش ، سوگوار نباشم . بگذار تا آن را من ، خود ، انتخاب کنم ، اما آن چنان که تو دوست داری .

خدایا :

چگونه زیستن را تو به من بیاموز ،

چگونه مردن را خود خواهم دانست

 

خدایا : مرا از این فاجعۀ پلید مصلحت پرستی که ، چون همه کس گیر شده است ، وقاحتش از یاد رفته و بیماری یی شده است که ، از فرط عمومیتش ، هرکه از آن سالم مانده باشد بیمار می نماید مصون بدار ، تا : (( به رعایت مصلحت ، حقیقت را ذبح شرعی نکنم )) .

خدایا : مگذار ،

که : آزادی ام اسیر پسند عوام گردد.

که : دینم ، در پس وجهۀ دینی ام ، دفن شود ،

که : عوام زدگی ، مرا مقلد تقلید کنندگانم سازد ،

که : آنچه را حق می دانم ، به خاطر آن که بد می دانند ، کتمان کنم !

خدایا : رحمتی کن تا ایمان ، نام و نان برایم نیاورد . قوتم بخش تا نانم را ، و حتی نامم را در خطر ایمانم افکنم ، تا از آن ها باشم که پول دنیا را می گیرند و برای دین کار می کنند ، نه آن ها که پول دین می گیرند و برای دنیا کار می کنند .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 21 ارديبهشت 1390برچسب:,

|
 


سلام دوستان به وبلاگ من خوش اومدید ღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღ خدایا: به من زیستنی عطا کن که در لحظه مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است حسرت نخورم و مردنی عطا کن که بر بیهودگی اش سوگوار نباشم بگذار تا آن را من خود انتخاب کنم اما آنچنان که تو دوست داری چگونه زیستن را تو به من بیاموز چگونه مردن را من خود خواهم آموخت ................................................. کاری ساخته نیست... باید من بود... و به ما بودن اندیشید...
anjell_71@yahoo.com

 

zahra

 






عکس
تک شوت
ღدارالمجانينღ
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

 

 

سنگربان سنگر انقلاب شماييد مواظب باشيد خاك ريزهايتان سست نشود"
,,,,,,,
شعر زمستان اخوان ثالث
مراحل هفتگانه/جبران خلیل جبران
روز مبادا! .... قیصر امین پور
..........
شعری از حمید مصدق
کویــــــــــــــــر
شعری از سهراب سپهری...
نمی توانم به ابرها دست بزنم...
سنگ،کاغذ،قیچی
پاییز اومــــــــــــــــــــد...
رمضان
ماه مبارک رمضان
ماه من ، غصه چرا ؟!
گزیده نیایش های دکتر علی شریعتی

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 34
بازدید کل : 44298
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 33
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید


/